MÜŞTERİLERİMİZLE TASARLIYOR, ONLAR İÇİN ÜRETİYORUZ.

Otomotiv teknolojilerinin yanı sıra beyaz eşya ve savunma sanayinde de pazar payımızı büyütmek için yaptığımız faaliyetlerimizi sürdürdük.

1970 yılında küçük bir atölye de iki adet makine ile üretime başlayan AL-KOR, günümüzde İstanbul ve Bursa illerinde bulunan son teknoloji ile donatılmış üretim tesislerde otomotiv ve beyaz eşya sektörü başta olmak üzere birçok sektöre 51 yıldır kalıp ve seri parça üretimi yapmaktadır. Bizde bu denli köklü bir markanın Yönetim Kurulu Başkanı Berç Darçin Bey ile AL-KOR’un 2021 yılında yaptıkları, pandemi önlemleri, dijitale yaptıkları yatırımlar, sektör görüşleri ve 2022 hedeflerini konuştuk.

2021 yılı sizi için nasıl geçti neler yaşadınız?

2021 Yılı Al-Kor açısından pek çok farklı boyutta gelişmelerle geçti; AR-GE aşamasını tamamladığımız yeni nesil ürünlerin devreye girmeye başladığı metal-plastik komponent ürün portföyümüzün üzerine elektronik-mekatronik ürünlerin eklendiği bir dönem geçirdik. Global Tedarik zincirinde yaşanan aksaklıkları yönetebilmek, ana sanayi müşterilerimizin yarı iletken kaynaklı sipariş dalgalanmalarına ayak uydurmak ve tabii ki en önemlisi devam eden yatırımlarımızı sürdürmek ana odaklandığımız konular oldu. Otomotiv teknolojilerinin yanı sıra beyaz eşya ve savunma sanayinde de pazar payımızı büyütmek için yaptığımız faaliyetlerimizi sürdürdük. Sosyal sorumluluk projelerimiz dahilide bölge Meslek Liseleri ile çalışmalarımızı Üniversitelere yaygınlaştırmak hedefiyle yer aldığımız Yıldız Teknik Üniversitesi Alternatif Enerjili Sistemler Kulübü, sponsorlarından olduğumuz Lyra ve Hydra araçları ile TÜBİTAK Efficiency Challenge 2021’de birincilik ödülü alarak bizleri gururlandırdılar.

Pandemi ile birlikte ne gibi önlemler aldınız?

İmalat sanayi dinamikleri içerisinde Pandemi gerekliklerini yerine getirmek önceliği ile tüm çalışanlarımızın sağlığını koruyacak çalışma düzeninde faaliyetlerimize devam ettik. Gerek uzaktan çalışma gerekse esnek çalışma düzeninde uygulamaların bölümlere özgün yapıldığı süreçlerden geçerken global müşterilerimizin ürünlerine dair üretim ve sevkiyatlarında hiçbir kesintiye mahal vermeden çok boyutta çevik bir organizasyon olmayı başardık. Hayatımıza pandemi ile giren kişisel koruyucu ekipmanların kullanımı ve hijyen tedbirlerinin yanı sıra dışarıdan alınan hizmetler ile risklerimizi minimize ettik.

Dijitale geçiş döneminde ne gibi yatırımlar yaptınız?

İş Yönetimi açısından dijitalleşme ihtiyacımız bugün her zamankinden daha fazla, organizasyonların büyümesi aşamasında doğru noktalarda süreçlerin ve proseslerin dijitalleşmemesi durumundan büyüklükler kontrol edilemeyen kitlere dönüşmekte, sonrasında atılacak adımların hem daha uzun hem de maliyetli olmasına sebep olmaktadır. Bu kapsamda müşteri tekliflendirmelerinden proje yönetimine, üretim verilerinden mali çıktılara kadar tüm boyutları dijitalleştimek için projemin son aşamasına ulaşmış bulunmaktadır. Yatay entegrasyona sahip teknolojilere sahip olmamız sebebiyle ideal senkronizasyona ulaşmamızda büyük katkı ve verimlilik sağlayacak projemizin şirketimizin hedeflerine ulaşmasında orta ve uzun vadede katkısı aşikardır. Sektör ile ilgili değerlendirme olarak neler söylemek istersiniz? Otomotiv ana sanayi maalesef 2021’i geçmiş Global krizlerde olduğu gibi daralarak tamamlayacak ancak bundan önemlisi sektörün dönüşüm hızı olabildiğince süratlenmektedir. Bu dönüşüme ayak uydurmak ve global oyunun bir parçası olabilmek için elektrikli-hibrit-otonom araç teknolojilerine hazırlıklı olabilmek gerekliliği ortadır. Al-kor son iki yıldır stratejik yatırımlarını bu çerçevede yoğunlaştırmak sureti ile sektörün gelişim rüzgarına ayak uydurmakta ve hem yeni ürün hem de yeni müşteri kazanımını sürdürmektedir. Konvansiyonel ürünleri üretenlerin sektörün geleceğinde söz sahibi olamayacağının görüldüğü bugünlerde konuşabilecek çok sözümüz olması bundan kaynaklanmaktadır.

Bir önceki yıla göre satış ve ihracat rakamlarında artış yaşadınız mı ve 2022 yılı hedefleriniz nelerdir?

Geçtiğimiz yıla oranla Global pazarın daralmasına rağmen döviz bazında yüzde 10 büyüme kaydetmemizin yanı sıra ihracatı yüzde 14 oranında artırabilmemiz, pazarın gelişimine paralel önümüzdeki yıllarda çok daha iyi bir performans göstermemizle sonuçlanacaktır. Pek çok Global ve yerel belirsizliğe rağmen şirketimizin 2022’de alınmış işler ve yapılmış sözleşmelerde tespit edildiği çerçevede döviz bazında yüzde 15 mertebesinde büyümesini planlıyoruz. Özellikle katma değeri yüksek elektronik-mekatronik ürünlerin ciro içerisindeki payının artması ile satış birim fiyatının ağırlığa oranında sektör ortalamasının çok üzerinde bir seviyeye ulaşmasını göreceğimizi müjdeleyebiliriz.

 

 

tr_TRTürkçe